Wednesday, April 20, 2011

YA ALLAH..sesungguhnya KAU lebih mengetahui..

Hidup ni memang memerlukan tahap kesabaran yang tinggi untuk melalui hari2 yang mendatang.Kehidupan yang tak pernah adil.Manusia yang menyebabkan ketidakadilan berlaku.Mengapa perlu ada rasa sayang jika niat untuk menyakiti?Kenapa masa nak melakukan sesuatu tu tak pikir dulu kemungkinan2 yang akan berlaku?Kenapa ambil jalan singkat untuk melepaskan diri untuk merasa bahagia walhal kebahagiaan tu hanya datang sekejap je.Dan disebabkan tindakan melulu tu telah menyebabkan ramai pihak terasa/marah/geram/dendam/hilang arah tujuan/benci/sakit hati/dengki/khianat/teraniaya/sedih/menangis dan macam2 lagi tekanan jiwa?


Kalau terjadinya jenayah/revenge pasti manusia yang melakukan kesalahan tu akan dituding/dipersalahkanm,walhal sepatutnya manusia yang menyebabkan perkara tersebut berlaku yang patut dipersalahkan.Tahap kesabaran setiap insan ada batasnya.Janganlah nak mencabar manusia yang kau (A&B) lihat lembut dan penyabar(C) tu.Walaupun manusia(C) yang dicabar tu tak membalas perbuatan keji yang kau(A&B) da lakukan kepada dia(C),jangan ingat dia(C) tak berdoa.Ingatlah..doa orang yang teraniaya tu insyaALLAH dimakbulkan.Cukup2lah dengan apa yang kau(A&B) da buat pada dia (C).Cukup2lah menyakitkan hati dia(C).Kau(A) tak pernah rasa bersyukur ke dengan apa yang dia(C) da buat sampai kau (A)dapat duduk di tahap ni?


Kalau dia(C) tiada masa kau(A) perlukan sokongan dulu,mungkin kau(A) tak dapat merasa duduk di tahap sekarang.Dan manusia(B) yang sibuk2 menumpang kasih sayang kau(A) tu pun patut rasa bersyukur..bukan asyik nak mencabar je.Kau(B) tak melalui waktu2 susah tu.kau(B) tak pernah merasa perit jerih waktu sebelum senang macam apa yang kau(B) dapat sekarang ni.Kau(B) juga tak berhak rampas kasih sayang tu dari dia(C).Ape perasaan kau(B) kalau kau(B) yang ditimpa dugaan macam ni.Dan tak mungkin kau(B) dapat ape yang dia(C) dapat (kebahagiaan hidup yang selesa walaupun tanpa dia(A)).

No comments:

Post a Comment