Thursday, August 4, 2011

Juadah Buka Puasa hari ke-2 & ke-3

Sedar tak sedar hari ni dah masuk hari ke-4 berpuasa kan..aku plak da dapat MC semalam..nasib baik MC tengahari..kalau dah petang2 baru tau..mau tak nye ralat aku..walau macamane pun aku tetap kena redhakan MC yang diberi ni..inilah keistimewaan wanita pada bulan2 puasa ni..pandai2 lah nak Qada' nanti yer..

seperti yang korang sume dah tau kat entry aku yang sebelum ni kitorang dua beradik dah berjanji takkan beli2 makanan kat bazaar ramadhan kan..so,kelmarin dengan semalam kitorang berdua pun gigih lah sediakan juadah yang simple2 je..walaupun rupenye macam juadah2 yang selalu korang nampak kat bazar ramadhan tu..tapi juadah ni kitorang buat dan masak sendiri tau!!..rasanya lagi sedap dan berbaloi dari beli kat luar..dan lagi satu..bleh makan puas2..

Juadah buka puasa hari ke-2: tauhu sumbat dengan sambal kacang (sambal kacang malu nak bergambar time ni)

Juadah buka puasa hari ke-3 : samosa inti kentang..pedas dan sedap
Korang mesti pelik kenapa samosa tu macam seakan-akan mirip popiah kan?? aku sebenarnye tak pandai nak lipat tepung popiah tu bentuk segitiga..tu yang jadi bentuk popiah tu..tak kesah lah korang nak panggil ape..yang penting sedap!!..haha..

No comments:

Post a Comment