Pencarian...(masih belum berjaya)

Kepenatan hari ni seharian mencari barang2 untuk memulakan hobi baru..ni semua dek kerana terbawak2 dan terbayang2 kraft dlm youtube ni..hehe.apelagi dek kerana x dpt menahan ati dok tgk je aku pun decide nk gi cari bahan2 kat petaling street.seb bek umah sewa da dkt ngn bandar KL.tapi sebelum tu search dulu la dlm chatroom kedai2 art kat petaling street tu.konon2 nye xnak wasting time and smpi petaling street nak terus tuju kedai2 tu.bukan xnk tggu bas tp tau2 lah nk tggu bas pun amek mase gak..aku pun bukannye arif sgt no. bas ni.

 Ni lah rupe bentuk PS (Petaling Street)..ala2 kat China plak..

Then, sebabkan malas nk naik LRT dari terminal Bangsar maka, menapaklah aku dari umah sewa ke Midvalley then naik KTM ke KL central, then dari KL central amek LRT ke pasar seni.Smpi je pasar seni terus tuju ke petaling street (PS)..siap bwk payung transparent yg baru beli kat Mydin aritu..hehe..mane tau klu2 ujan sbb seminggu ni KL asek ujan petang jek..bwk beg silang tapi juz isi brg makeup jek sbb aku da ade experienced kene pick pocket ms jalan kat PS ni dulu (area tahun 2005).duit, IC n hp sume letak kat poket suar jek.

Jalan punye  jalan..then nmpk kedai jual barang hiasan dan aksesori wanita..niat ati kononnye xnk buang masa..cet..maka terbuanglah masa aku dek kerana dari luar kedai tu da nmpk rantai manik mengerlip2..masuk jgk la walaupun xnk beli pun..saje je nk mencuci mata..kedai2 sebelah pun byk yg jual aksesori wanita jgk..

Sebenarnye bkn lah baru pertama kali pegi PS ni..banyak kali jgk..tp before this pegi ngan kawan2 then ade yang nk cepatlah..apelah..kali ni pegi sorang2 xde sape yg nk marah..huhu..cume kene beranikan diri sket la..masuklah dua tiga kedai aksesori tu..lebih kurang je barang yang dijualnye..so decide xmo masuk kedai aksesori lg..dengan niat yg jitu, terus melangkah mencari kedai kraft and art..sambil mata meliar2 mencari kedai yang dihajatkan..

Tibe2 mata terpukau ke kedai2 bunga plak..mak oi..punye lah banyak bunga..dan diingatkan..ni juga bukan pertama kali aku pagi kedai2 bunga area PS ni..saje je nk buat mcm terpegun dan terpukau..huhu..maka, aku masuk n melilau2 la kat dalam kedai bunga tu..tengok bunga2 yg fresh tu teringat aku bunga2 yg aku wrap masa kat PICC aritu..

 Bouquet flower yg bermacam2 bentuk & warna..

Ade jgklah brg yg aku beli cthnye wrapper and loose love(nak tau ape tu loose love tgk kat gmbr di bawah)..then pencarian diteruskan..

Bantal LOVE yang sungguh berbaloi-baloi.
Alamak!!tetibe ujan renyai2 la plak..tp aku ngn steady nye bkk payung transparent aku yg aku dah prepare tu..hehe..mcm ade gaye korean la plak..nmpk air hujan menitik kat payung tu..sungguh ayu gitu!!

Bestnye klu dpt berpayung dgn mamat hensem cm ni kan..

Cari punya cari..jalan punya jalan..jumpa satu kedai kraft dan cenderamata..tapi kekecewaan melanda kerana kedai tu cume jual cenderamata(gift utk krismas dan manik2 je)..tapi aku x give up..pegi jugak teruskan perjalanan dan jumpe satu kedai cenderamata..ade nampak bantal love yg penah aku nmpk before this..cume x mampu memilikinye dek kerana harga yg mahal..haha..rupenye2 murah bebeno!!..klu aku ckp hargenye pun mesti ade yg x caya..tp xpe..biarlah ianya menjadi rahsia..klu nk tahu g survey sendiri kat PS..hehe..

Then banyak jugaklah kedai yang aku masuk tp semua brg yg aku nak xde..so..PS ni masih kekurangan la jgk..igtkan sumenye ade kat situ..hasilnye cume sikit jelah barang yang aku jumpe..so, after this kene la jalan2 jauh sket..maybe nak ke Jalan TAR plak..mane tau barang yang dihajati ade di sana..so,for those yang maybe nak pegi cari barang2 murah aku suggestkan boleh jugaklah ke PS..klu beli banyak dapatlah harga borong..berbaloi2..macam2 kedai ade..contohnye..kedai aksesori wanita,kedai cenderamata,arts shop,kedai jual manik (manik yg mahal pun ade)..dan macam2 lagi lah..aku pun da penat ni..nak merehatkan diri sebelum nak memulakan hobi baru..hasilnye akan aku canangkan..nantikan ye..TUNGGU!!!

mana lg cute??kaki mama I or I yg cute??hehe

Comments